Skip to main content

Alhamdulillah, semua dari Allah :')


Rahmat pada hari Jumaat, Alhamdulillah :')

Alhamdulillah, syukur pada Allah :')

SubhanaAllah, Alhamdulillah, Allahuakhbar ! Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam.
Alhamdulillah, segala usaha, doa dan tawakkal telah berhasil. Janji Allah itu pasti, dan kita sebagai hambanya perlu bersabar dan terus berdoa :') 
Alhamdulillah, para housemate kesayangan berjaya semuanya dengan kos yang diminati :)
Alhamdulillah, para group D2-mates yang comel comel, berjaya semuanya dengan kos pilihan hati :)
Alhamdulillah, para ahli pre medic yang sangat awesome, berjaya mendapat kos medic sebagai pilihan pertama :)
Tahniah ! Tahniah ! Tahniah !
Walau apa pun kos yang awak dapat, ingatlahhh, ini adalah tanggungjawab Allah kepada kita. ikhlaskan hati, dan pasang niat kerana Allah, insyaAllah Allah akan permudahkan urusan kita. amin.

rindu housemate saya yang comel comel :'(
wahai housemate kesayangan ; 
cik maimunah aisyah, lepas ni awak boleh jadi pengurus kewangan saya ohkay ? bak kata awak, duit awak duit saya jugak  >.< hahaha !
cik syafiqah, lepas ni bolehlah saya dapat check gigi free dekat awak >.< kan kan ? 
cik awa amani, lepas ni awak boleh jadi profesor terulung abad ini, boleh ajar saya kimia :)
cik diyana, lepas ni segala mesin rosak dekat rumah saya hantar kat awak je lah. eh ? salah ! bioproses kimia. boleh la bekerjasama dengan awa mungkin :D
cik wawa, biomedic, insyaAllah kita boleh bekerjasama suatu hari nanti :)
cik fatin, insyaAllah boleh jadi partner bukak klinik pdrm nanti, hahaha ! *besau cita cita kau intan -_-' *
cik iera, lama menyepi, tapi takpe. i know you doing fine overthere :*
cik tikah, hi awak si roomate tumpangan, saya boleh rujuk awak pasal bab bab pemakanan lepas ni. :)

saya rindu mereka :'(
wahai D2-mates yang comel comel ;
wahai kalian yang sangat comeeeeel, 
kenapa awak dan awak, menyepi tanpa khabar berita ? 
saya rindu awak kuasa infiniti tahu ?
semoga kita berjumpa lagi, wahai sahabat sahabat saya.
walau apa pun kos yang kita dapat, lets fighting ! niat kerana Allah. insyaAllah.
semoga Allah permudahkan urusan kita ye ><


wahai sahabat pre medic ;
cik hazimah, cik shafiqah, cik aminah , cik syamira, cik fiqah, cik yati, cik dhirah, cik sharmin, cik munir, cik fathen, cik hajar, cik qama, cik hanan, jiran sebelah sebelah bilik, searas, sebangunan, seblok, group 8 dan semua yang mengikuti kursus ini :)
seronok ya Allah, dapat jumpa dan kenal korang walaupun sekejap. Rasa macam dah kawan bertahun lamanya. sedihhh, sebab tak dapat jumpa korang dah :'( sangat sedihhhh :/ jangan lupa aku wehhhh.
insyaAllah, ada jodoh jumpa lagi. nanti boleh share ilmu, share soalan exam tawwwwww ><
takpa, bak kata orang, jauh dimata tapi dekat dihati kan ? hehehe,
ukhuwah kita takkan putus, insyaAllah.
dan orang beriman itu bersudara :)

GOOD LUCK DEGREE !

#terima kasih kepada mama abah, along, abg long, angah , naz , moksu, paksu, saudara dekat dan saudara jauh, cikgu cikgu dan kawan kawan yang banyak beri semangat dan dorongan kepada saya. Alhamdulillah, saya berjaya. semoga kejayaan ini akan lebih dekatkan saya dengan Allah, dan semoga saya dapat jadi doktor islam yang berjaya dunia dan akhirat. Amin :')



Comments

  1. pergh... bkal doktor r ni? dr intan shera.. pfft... congrates derr... all the best... =)

    ReplyDelete
  2. thanks hanis, :) may God bless you dear :*

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Little Angels

“Dummm dummm....dummm dummm” Aku terkejut lalu terus bangun daripada tidur. Jam menunjukkan pukul 3 pagi. Sambil menenyeh-nenyeh mata yang masih mengantuk aku pandang ke luar tingkap.  Guruh sambung menyambung, kilat sambar-menyambar. Hujan lebat di luar rumah, habis bertebangan particles-particles virus, debu, hama seakan-akan Tuhan ingin membersihkan planet Bumi. Terasa bergegar bangunan setiap kali guruh berdentum. Disebabkan  rumah sewa aku berada di tingkat 27, gegaran lebih terasa sampai ke jiwa. Haaa gituuu.  Badan terasa berat untuk bangun, aku membuka mata dan melihat sepasang mata yang bercahaya sedang memerhatiku dari hujung katil. Aku menjadi kaku. Nafasku semakin laju.  Sepasang mata yang bercahaya itu semakin dekat menghampiri ku. Aku memejam mata rapat-rapat dan berharap ini semua adalah mimpi. Belum pernah aku di ganggu sebegini. Adakah itu makhluk dari alam lain yang singgah ingin menjengukku? Ahhh sudahhh….. Selepas beberapa ketika, aku beranikan diri untuk membuka m

Dia

“ Ya, takdir itu di hujung usaha manusia”  Di suatu hari tanpa sengaja kita bertemu.  Kita bertemu di suatu tempat yang sangat asing. Tiba2, kau datang menyapa aku dengan tersenyum “Assalamualaikum, Ira sihat?”  Aku masih confused dengan apa yang terjadi,  5 minit yang lalu aku masih di meja belajar dan sekarang dia di depan aku.  Ya, aku berdebar debar.  Ya, aku ingin berjumpa dia. Dan hari itu aku berjumpa dengannya selepas 9 tahun.  Aku membalas “Afiq buat apa dekat sini?”  Kekok pulak nak bersembang selepas 9 tahun tidak jumpa. Orang puteh cakap “awkward” haaa.  Afiq menjawab sambil tersengih “Oh, saya tengah tunggu orang ni, tiba2 ternampak awak dari jauh macam kenal, jadi saya pun tegurlah hahaha” “Oh awak sihat? Buat apa sekarang ni?” tanya ku pula. “ Saya sekarang jadi usahawan muda, eh muda ke?” gelak dia sendiri.  Dalam hati aku, dia tak pernah berubah. Masih sama seperti dulu. “ Awak dah habis housemanship ke?” tanya Afiq lagi kepada ku.  “